Kesan Meal Shakes Terhadap Anak Saya Yang Tidak Seperti Saya Jangkakan

Kali ni nak kongsikan pengalaman anak sulung saya, Ridhuan Hakim dengan Meal Shakes seperti yang dijanjikan. Niat mencuba Meal Shakes ialah untuk mencari penyelesaian kepada masalah dia yang terlalu sukar bila nak disuruh makan. Jenuh jugak nak memujuk budak ni makan tiap kali tiba masanya untuk makan. Asyik ingat nak main sampai nak makan pun kena dipaksa.


Pernah juga saya membeli supplemen di pasaran untuk diberikan kepadanya. Tapi oleh kerana kesan yang tidak begitu memberangsangkan, maka saya dan suami nekad untuk berhenti memberi supplemen tersebut.

Tapi pencarian saya tak berhenti setakat tu. Sampai la kepada penemuan saya dengan Meal Shakes menyebabkan saya tergerak hati nak mencuba Meal Shakes. Meal Shakes lengkap dengan nutrient yang diperlukan badan dan ianya bukan untuk menambah selera makan saja, malah juga sesuai untuk anak-anak yang obese. 

Mula-mula beli tu, memang dia tak nak minum Meal Shakes yang saya bancuh. Beberapa kali juga la sesi pujuk memujuk tak berjaya, tak pe.. saya mengalah, tapi dalam diam, dia tak tau bahawa mama dia nak ubah strategi. Hahaha..Kali ni saya tak pujuk macam selalu, cuma saya katakan kepadanya kalau minum air yang mama bancuh boleh jadi kuat. Strategi la sangat kan.. Eleh, punya lah susah nak pujuk alih-alih sekali cakap macam tu nak pulak dia minum.

Setelah konsisten mengamalkan Meal Shakes, nampakla sedikit demi sedikit perubahan dari segi selera makan si Ridhuan Hakim ni. Tapi badan takde la terus naik beratnya. Kalau dulu bila main tak ingat nak makan, sekarang ni pandai pula cari makanan. Apa yang paling tidak saya jangkakan ialah dari segi keimunan badannya terhadap demam selsema. Kalau dulu, pantang ada keluarga terdekat terkena demam, pasti dia akan terkena tempias demam tersebut. Sekarang Alhamdulillah, walaupun ada masanya dia didatangi tanda selsema, namun ianya tidaklah melarat sehingga menjejaskan kesihatannya. Inilah kesan Meal Shakes terhadap anak saya yang tidak seperti yang saya jangkakan. :D




Hero kecil saya..


Antara lain kebaikan Meal Shake ialah : 
#    Rasa vanila yang menjadi kegemaran kanak-kanak.
#    Boleh menggantikan makan segera seisi sekeluarga.
#    Rendah lemak namun kaya dengan vitamin yang penting untuk     tumbesaran kanak-kanak.
#    Memberikan tenaga dan menguatkan sistem imun kanak-kanak.
#    Memberikan kecergasan dan meningkatkan kesihatan.
#    Meningkatkan selera makan anak.
#    Membantu menangani masalah sembelit pada kanak-kanak.
#    Juga bagus untuk kanak-kanak yang obesiti. 






Sepanjang bulan Mei 2014 ni, promosi Shaklee ialah produk kegemaran saya dan anak-anak serta ramai lagi pengguna kat luar sana iaitu Meal Shakes beli 6 percuma 1. Inilah masanya nak berikan yang terbaik untuk anak anda dan juga diri anda sendiri.  Bagi yang berminat nak membeli 6 tin Meal Shakes beserta sebotol Omega Guard (mengandungi DHA, juga bagus untuk anak) maka, anda berpeluang mendapatkan keahlian Shaklee secara percuma . Jadi, tunggu apa lagi, ayuh hubungi saya :D














Salam Hormat
   

Your Shaklee Independent Distributor

Azura Zainalabidin

♥ SMS | Call |Whatsapp : 016- 800 4628

♥ Shaklee ID : 1091952

♥ FB PAGE 

♥ Email : juaazura81@gmail.com



Azura Zainal Azura bt. Zainalabidin

Ibu kepada 3 orang anak. Suka berkongsi tentang kesedaran mengenai kesihatan, kecantikan, penjagaan ibu hamil dan berpantang selepas bersalin.

Anda juga mungkin meminati

0 comments:

Post a Comment