Set Kulit Cantik Shaklee Yang Selamat Dan Semulajadi

ASSALAMUALAIKUM

Kulit yang halus mulus adalah menjadi impian semua wanita tidak mengira usia. Nak-nak la bagi yang masih remaja, muda belia. Inilah masa saham tengah naik, semestinya golongan ini amat mementingkan kecantikan kulit yang sihat. Bagi yang dah berkahwin, semestinya pulak nak jaga kecantikkan untuk suami tersayang.

Apa pun sebab anda nak jaga kecantikkan kulit, faktor keselamatan produk kecantikkan yang anda gunakan mestilah sangat-sangat dititikberatkan.

Mengapa kita mesti memilih produk kecantikkan yang selamat? Sudah tentulah bagi yang mencari produk kecantikkan muka tidak mahu masalah kulit muka yang sedia ada semakin bertambah akibat kesan buruk yang timbul apabila menggunakan produk yang tidak selamat. Inilah yang berlaku kepada saya suatu masa dahulu.

Bagi yang mengenali saya memang tau tentang masalah jerawat yang saya alami. Azura dan jerawat..memang sinonim. Huhu.. Bermacam-macam produk saya dah cuba, tapi hasilnya tetap menghampakan. Stess? Memang stress, bukan je dengan masalah jerawat, malah lagi stress dengan ejekan/usikan rakan di sekolah dan orang-orang yang tidak sensitif dengan emosi kita yang berada di dalam situasi tersebut.

Tapi, saya buat-buat pekakkan telinga. Nasihat saya kepada yang mengalami masalah seperti saya ialah, toksah dilayan dengan orang-orang sebegitu. Buat menyakitkan hati je. Bukannya diaorang tolong menyelesaikan masalah kita pun..Ya tak?


Pentingnya Menitikberatkan Keselamatan Produk

Pernah tak mendengar/membaca berita beberapa mangsa mengalami masalah kulit setelah menggunakan produk kecantikkan yang merbahaya seperti hydroquinone atau tretinoin? Bahaya tau…penggunaan bahan-bahan tersebut secara berlebihan apatah lagi untuk jangka masa yang lama.


Kesan Penggunaan Produk Yang Mengandungi Hydroquinone dan Tretinoin.

Biasanya, produk yang mengandungi hydroquinone dipasarkan bertujuan untuk mencerahkan kulit, merawat masalah jeragat dan masalah warna kulit yang tidak sekata. Namun, penggunaan bahan tersebut hakikatnya akan menyebabkan kemerahan pada kulit, ketidakselesaan, perubahan warna kulit, kulit menjadi hipersensitif dan lebih buruk boleh menyebabkan meningkatnya risiko kanser kulit.

Produk yang mengandungi tretinoin pula dijual untuk merawat masalah jerawat serta mengurangkan kedutan. Kesan penggunaan bahan ini tanpa kawalan boleh menyebabkan kulit menjadi kemerahan, pedih, tidak selesa, mengelupas dan hipersensitif kepada matahari.


Saya juga pernah mengalami keradangan kulit akibat penggunaan produk yang tidak sesuai dengan kulit muka. Syukur Alhamdulillah masalah tidak berlarutan. Namun kesan perit akibat penggunaan produk tersebut sangat menyakitkan dan menginsafkan saya. Aik..apasal insaf pulak? Haha..bayangkan betapa pedihnya kulit muka yang kemerah-merahan dan tak dapat kena cahaya matahari pulak tu. Bukannya nak menyelesaikan masalah jerawat, bertambah pulak masalah lain. Sejak detik itulah saya tidak sesekali menggunakan sebarang produk yang meragukan, yang claim dapat menghilangkan jerawat dalam masa yang pantas. Belajar dari kesilapan la katakan.

Sampai la saya kenal dengan Shaklee dan mengenali produk penjagaan kulit dan supplemen barulah saya berani nak cuba supplemen untuk penjagaan kulit Shaklee. Itu pun setelah saya dapat BONUS dari mengamalkan ESP di mana parut jerawat & kesan pembedahan c-sect sebanyak 3x semakin pudar.  

Nak tau supplemen Shaklee untuk kulit yang saya amalkan? Jom tengok J



Bagaimana Supplemen Shaklee Berfungsi

Jom kita lihat satu persatu fungsi supplemen Shaklee untuk kulit cantik1.

1. ESP
-  Mencantikkan kulit.
-  ESP berupaya MENGHILANGKAN PARUT JERAWAT
- BONUS bagi ibu yang menyusukan anak ialah ESP merupakan milk booster untuk breastfeeding moms dan susu ibu menjadi lebih pekat dan bayi kenyang lebih lama. 

2.  Sustained Released Vita-C
-   Menjadikan kulit lebih cerah, melambatkan penuaan.
-   Menyekat pembentukan pigmen yang menjadi penyebab utama kejadian jeragat.
-   Membentuk dan merangsang pembentukan kolagen.

3.  Vita-E Complex
-   Memperbaiki parut. Untuk mengurangkan kesan luka, letak vitamin E pada tempat yang mengalami luka ( Inila yang selalu saya buat. Bubuh vitamin E kat jerawat, cepat je kering jerawat).
- Anti- penuaan. 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan.

4.  B. Complex
-   Membantu melawan tekanan emosi dan kelesuan. Nak cantik tak boleh selalu stress & muka kedut-kedut tau…
-   Detoksifikasi iaitu membantu meredakan alahan.

Nah, dah tau fungsi supplemen Shaklee untuk kulit yang cantik tanpa cela? Jangan tunggu lama-lama, fikir lama-lama untuk bertindak merawat masalah jerawat atau kulit kusam anda. Gunakan supplemen Shaklee tanpa was-was. Tak perlu risau kerana produk Shaklee ni adalah semulajadi, tiada bahan larangan seperti Hydroquinone dan Tretinoin dan bahan-bahan merbahaya yang lain. Memang puas hati sebab kita tak perlu risau kesan sampingan yang akan timbul. Meh, contact saya untuk dapatkan Set Kulit Cantik Shaklee ni :)

Sekarang kita lihat testimoni pengguna Set Kulit Shaklee pula.

Lepas 7 Tahun Geram Muka Berjerawat Teruk, Ini Yg Dia Buat from iReach HD on Vimeo.













 Salam Hormat
Your Shaklee Independent Distributor

Azura Zainalabidin

♥ SMS | Call| Whatsapp  016-800 4628

♥ Shaklee ID : 1091952

♥ FB PAGE 

♥ Email : juaazura81@gmail.com 
Azura Zainal Azura bt. Zainalabidin

Ibu kepada 3 orang anak. Suka berkongsi tentang kesedaran mengenai kesihatan, kecantikan, penjagaan ibu hamil dan berpantang selepas bersalin.

Anda juga mungkin meminati

0 comments:

Post a Comment