Manfaat Dan Keistimewaan ESP Shaklee Yang Sukar Dilepaskan


Assalamualaikum..Kembali bersiaran. Sekarang ni nak share tentang manfaat ESP Shaklee. Terlalu banyak manfaat yang ada pada ESP hingga rasa rugi kalau dilepaskan begitu saja. Apa tak nya, cakap je nak kulit cantik, nak subur, nak meriahkan bekalan susu ibu, nak hilangkan parut jerawat atau parut pembedahan, nak hilangkan gastrik (macam saya), nak tambah tenaga dan macam-macam lagi la manfaat yang kita semua boleh dapat dengan mengamalkan ESP ni.

Apa yang istimewanya ESP ni hingga dalam kebanyakan set cadangan ada je ESP? Ha..kalau nak tau..jom teruskan membaca :)



Boleh pilih set mana yang bersesuaian untuk anda. Senang je kan? Lepas tu boleh order melalui saya :))

Mari kita lihat fungsi utama protein yang mana kandungan ESP adalah terdiri daripadanya (protein). Protein melakukan berbagai-bagai jenis fungsi dalam tubuh badan kita. 

Di antara fungsi protein ialah:-

- Menghasilkan/menggantikan sel-sel dan tisu badan yang telah rosak atau mati dengan sel atau tisu yang baru. Rambut, kulit, mata, otot dan organ-organ kita semuanya dibina daripada protein.

- Sumber utama tenaga

- Menghasilkan hormon. Protein kecil iaitu insulin ialah contoh hormon yang mengawal gula dalam darah.

- Elemen utama yang berfungsi mengangkut bahan seperti vitamin, mineral, dan lipid ke seluruh badan.  Hemoglobin (protein) pula berperanan mengangkut oksigen ke seluruh badan.

- Menghasilkan antibodi yang membantu mencegah penyakit dan menguatkan sistem imun badan.




Setelah kita mengetahui fungsi protein, maka sekarang tahulah kita mengapa ESP sangat banyak manfaatnya kerana apabila anda mengamalkan ESP Shaklee, secara tak langsung, anda membekalkan/membaiki sel-sel dan tisu dalam badan anda dengan zat protein yang berkhasiat.

Keistimewaan ESP Shaklee.

1. ESP Shaklee diiktiraf seluruh dunia melalui kajian klinikal yang sangat komprehensif dengan memiliki kualiti protein yang bermutu tinggi.

2. Kacang soya yang digunakan hanya mengandungi non-GMO (non- Genetically Modified Organism) yang diproses pada suhu rendah.

3. Adalah produk tunggal di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh kita.

4. Juga kaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur tak kira muda atau tua.

5. Sangat sesuai untuk penghidap kencing manis kerana kandungan Indeks Glisemik (GI) yang rendah iaitu 39.

6. Membekalkan sumber tenaga segera pada kadar yang lama. (Di bulan puasa memang bertenaga badan apabila mengambil ESP ni).




Manfaat Utama ESP Shaklee

1. Awet muda dengan asid amino penting untuk membina rambut, darah, kulit, otot, kuku dan lain-lain.

2. Baik untuk hormon.

3. Memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan, juga baik untuk prostat.

4. Merangsang penghasilan semula kulit dan otot, mengembalikan radian kulit serta memudarkan kesan parut.

5. Pembekal tenaga segera dan meningkatkan sistem imun badan dan membantu cegah migrain.

6. Membaiki masalah rambut gugur/beruban. 

7. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah sangat membantu mereka yang nak mengurangkan berat badan dan untuk menjaga kesihatan jangka panjang.




Dengan begitu banyak manfaat yang ada pada ESP Shaklee ni, memang tersangatla rugi untuk dilepaskan begitu saja. Daripada kita menyelesaikan masalah kita pada permukaan saja, alangkah elok jika kita dapat membaiki dari peringkat sel tubuh iaitu dari akar umbi. Jom melabur untuk sesuatu yang menguntungkan untuk jangka masa panjang demi kesihatan dan kecantikkan anda. 









Salam Hormat

Your Shaklee Independent Distributor

Azura Zainalabidin

♥ SMS | Call | Whatsapp  : 016-800 4628

♥ Shaklee ID : 1091952


♥ Email : juaazura81@gmail.com
Azura Zainal Azura bt. Zainalabidin

Ibu kepada 3 orang anak. Suka berkongsi tentang kesedaran mengenai kesihatan, kecantikan, penjagaan ibu hamil dan berpantang selepas bersalin.

Anda juga mungkin meminati

3 comments:

  1. saya pun suka minum esp shaklee...memang sangat berkesan hilangkan parut...yang bagusnya berat badan pun berkurang...sedap kalau mix dengan Neslo...memang lazat giler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. byk variasi resipi ESP yang boleh kita cuba..memang sedap semuanya :D

      Delete
  2. sedp sangat esp ni k.zura..gastrik sya pon dah berkurang...alhamdulillah

    ReplyDelete