Meal Shakes Mampu Membekalkan Nutrisi Yang Mencukupi Bagi Kanak-kanak. Fakta Atau Auta?



Hari ni nak saya nak sambung perbicaraan mengenai kepentingan nutrisi untuk kanak-kanak. Tapi kali ni saya akan lebih memfokuskan kepada fungsi-fungsi setiap vitamin atau mineral yang diperlukan dalam tubuh badan kita terumanya kanak-kanak yang sedang membesar. Selain daripada nutrisi diperlukan untuk tumbesaran kanak-kanak, kita juga tidak harus lupa bahawa perkembangan otak iaitu pembelajaran kanak-kanak juga sangat berkait rapat dengan nutrisi yang diambil. Otak atau minda yang cerdas sangat memerlukan beberapa vitamin serta nutrien-nutrien yang lain untuk membolehkan otak kanak-kanak saling berhubung di antara satu sama lain.  Apakah vitamin-vitamin yang diperlukan oleh kanak-kanak dan bagaimanakah setiap vitamin tersebut berfungsi? Jom kita tinjau :D
 

Vitamin-vitamin Yang Diperlukan Kanak-kanak Berserta Fungsinya.

1.      Vitamin A.
Untuk memelihara kesihatan mata. Memandangkan pada usia kanak-kanak, mereka cenderung untuk tidak begitu menitik beratkan penjagaan mata. Apa taknya, ada yang kalau menonton tv tu, bukan main dekat lagi jarak mereka dengan tv. Belum lagi masuk bab mengadap komputer, video game atau aktiviti membaca buku. Semua aktiviti tersebut lama-kelamaan akan menyebabkan mata berasa letih. Di sinilah letaknya kepentingan Vitamin A untuk mereka.

      - Disamping itu, Vitamin A juga berfungsi sebagai anti oksida yang membantu menghalang radikal bebas daripada merosakkan sel, tisu serta organ.


2.       Vitamin B6.
      - Ia berfungsi untuk perkembangan otak dengan membekalkan oksigen ke otak serta mencegah keletihan mental. Sebab itulah vitamin ini diperlukan untuk menghasilkan minda yang bijak dan cerdas.

      - Sangat diperlukan untuk darah membawa oksigen kepada sel, tisu dan organ di dalam badan. Kanak-kanak memerlukan Vitamin B6 disebabkan ianya turut membantu mereka kekal fokus atau menumpukan perhatian di dalam kelas.

      - Membantu sistem imun dan sistem nervous berada dalam keadaan yang baik.


3.        Vitamin C.
      - Berfungsi untuk meningkatkan system imun.

      - Selain itu, ia juga dapat memendekkan waktu pemulihan jika kanak-kanak mendapat luka atau lebam semasa bersukan. Hal ini disebabkan vitamin C menguatkan salur darah dan membantu menghasilkan serta memulihkan sel darah merah, tisu-tisu dan tulang.


4.         Zinc.
Seperti Vitamin C, Zinc juga berfungsi untuk meningkatkan system imun dan            mempercepatkan penyembuhan daripada luka.

Merangsang aktiviti otak bagi menajamkan daya pemikiran kanak-kanak ketika belajar.


5.         Karbohidrat.
Sangat diperlukan untuk membekalkan tenaga bagi kegunaan badan. Kekurangan karbohidrat boleh menyebabkan badan berasa lemah dan tidak bermaya. Dengan gaya hidup kanak-kanak yang sangat aktif dan memerlukan banyak tenaga untuk melakukan setiap aktiviti mereka, karbohidrat harus ada di dalam diet mereka.

6.         Protein.
Merupakan bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan. Maka, setiap organ kita memerlukan protein.

-  Adalah komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi.


7.         Kalsium.
Berfungsi untuk membina serta menguatkan tulang dan gigi. Keperluan kalsium sangat tinggi sedari kita di dalam kandungan lagi.


8.      Vitamin D.
Membantu badan menyerap kalsium dan sangat penting untuk perkembangan sel yang sihat.


9.       Vitamin E.
Memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan serta mengurangkan tekanan darah.

Juga mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari. Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat dan membantu mencegah anemia.


10.       Iron 
     
- Iron memainkan peranan penting dalam pengangkutan oksigen daripda paru-paru ke tisu. Ia bergabung dengan oksigen di dalam paru-paru dan melepaskan oksigen dalam tisu-tisu yang memerlukan.

Iron diperlukan untuk menghasilkan haemoglobin.

Kekurangan iron boleh menyebabkan anemia yang menyebabkan penat dan kelesuan.  


Nutrisi seimbang dan lengkap sangat penting untuk mengelakkan kanak-kanak daripada kekurangan nutrisi atau obesiti.





Inilah nutrisi yang terkandung dalam Meal Shakes.Lengkapkan? 




Percaya tak, kalau saya katakan bahawa semua vitamin diperlukan kanak-kanak ada di dalam Meal Shakes? Haaa… Inilah antara salah satu sebab mengapa ibu bapa perlu memberi anak anda Meal Shakes. Kesemua nutrien di dalam Meal Shakes adalah perlu di dalam diet kanak-kanak. Sebagai ibu bapa, sudah tentunya kita risau jika anak kita kerap sakit hingga menyebabkan mereka selalu tidak hadir ke sekolah serta ketinggalan dalam pelajaran mereka. Bila mereka sakit, bukan saja kesihatan fizikal mereka terjejas, kesihatan emosi (mental) mereka turut terganggu. Bukankah akal yang sihat terletak pada badan yang sihat? Makanya, kita perlu memberikan mereka dengan nutrisi lengkap untuk menguatkan sistem imun mereka supaya mereka dapat melawan jangkitan penyakit.

Kesihatan mental dan fizikal adalah berkaitan dan tidak boleh dipisahkan. Bagaimana nak merangsang mental yang sihat?  Saya ada kongsikan di dalam e-book yang bertajuk Teknik Merangsang Anak Supaya Bijak. Anda boleh hubungi saya jika anda berminat untuk mendapatkan e-book tersebut. :D





Untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai keistimewaan Meal Shakes, jom baca perkongsian saya di SINISekian dulu perkongsian saya sehingga kita bertemu lagi J










Salam Hormat

Your Shaklee Independent Distributor
Azura Zainalabidin
♥ SMS | Call  |Whatsapp  : 016 -800 4628
♥ Shaklee ID : 1091952
♥ FB PAGE 
♥ Email : juaazura81@gmail.com
Read More

Kepentingan Nutrisi Di Kalangan Anak Yang Membesar


Assalamualaikum..

Pernah tak ibu bapa buntu dengan sikap anak anda yang sering mengambil sikap sambil lewa bila diajak makan? Atau ada yang langsung tak nak ambil peduli tentang makan.Sememangnya memujuk kanak-kanak untuk makan adalah bukan satu tugas yang mudah kalau tak kena gayanya. Sebagai seorang ibu,saya juga tidak terkecuali menghadapi masalah tersebut. Anak saya ialah seorang yang tergolong dalam kalangan yang ‘picky eater’. Boleh baca di SINI mengenai anak saya yang tersebut.





Hari ni saya nak berkongsi dengan para ibu bapa di luar sana tentang kepentingan nutrisi bagi anak-anak kita terutamanya yang sedang membesar. Adalah menjadi tanggungjawab kita sebagai ibu bapa untuk memastikan pengambilan nutrisi yang diperlukan oleh badan anak kita adalah mencukupi.
Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.



Mengapa Nutrisi Lengkap Sangat Perlu.

Jika jumlah pengambilan nutrien adalah tidak mencukupi, ia akan menganggu perkembangan minda dan keupayaan intelektual kanak-kanak. Hal ini akan menghalang kanak-kanak daripada melalui pertumbuhan fizikal yang sempurna. Kebanyakan proses tumbesaran dan perkembangan termasuk mata, minda, pertumbuhan fizikal dan pembelajaran berlaku ketika kanak-kanak berumur satu hingga tujuh tahun. Justeru itu, pengambilan pemakanan mereka boleh mempengaruhi perkembangan tersebut.

Di samping itu, perkembangan mental dan fizikal yang terbaik tidak dapat dihasilkan melalui dengan hanya mengambil satu jenis nutrien sahaja. Perkembangan mental dan fizikal ini memerlukan gabungan nutrisi yang betul dan dalam kandungan yang seimbang bagi menyokong perkembangan keseluruhan anak kita. Kebanyakan nutrien atau zat makanan yang diperlukan kanak-kanak boleh didapati daripada gabungan pelbagai jenis makanan dari kumpulan zat makanan yang diperlukan dan perlu diambil dalam kuantiti yang sesuai.

Bagi kanak-kanak, sumber kalsium dan vitamin D adalah sangat perlu untuk perkembangan fizikal. Selain itu, ia juga penting untuk tulang yang sihat. Nutrien yang kaya dengan kalsium dan vitamin D boleh didapati dari sumber tenusu, cheese atau yogurt. Selain itu, sumber vitamin D semulajadi ialah daripada matahari. 

Kanak-kanak juga memerlukan sumber karbohidrat, protein, vitamin, zat besi dan mineral yang lain untuk menjadikan mereka lebih kuat dan tidak mudah terkena penyakit seperti demam biasa. Perkembangan otot adalah penting untuk menyokong semua aktiviti fizikal. Untuk membina dan memulihkan tisu otot, diet yang mengandungi sumber protein seperti daging, ayam, telur dan kekacang hendaklah dimasukkan dalam diet anak-anak anda.

Sumber karbohidrat pula berfungsi membekalkan tenaga. Dengan memberikan karbohidrat kompleks kepada anak-anak, mereka bukan sekadar dibekalkan tenaga, malah juga mendapat serat, vitamin dan mineral. Contoh makanan yang boleh diberikan ialah nasi, roti, mee, pasta dan oat.

Faktor terakhir mengapa nutrisi lengkap sangat perlu ialah kerana sekiranya pengambilan nutrien yang tidak seimbang diamalkan, ia akan mengakibatkan pelbagai masalah kepada kanak-kanak seperti kurang berat badan, obesiti atau anemia.





Peranan Ibubapa.


Untuk mengelak daripada pertumbuhan dan kecerdasan yang terbantut, ibu bapa (termasuk saya sendiri) diingatkan agar melihat kepada keperluan nutrisi anak yang sedang membesar. Perkara yang juga penting untuk diberi perhatian ialah memantau indeks jisim tubuh (BMI) anak. Bukan berapa banyak kuantiti makanan yang anak kita makan atau minum adalah penting, tetapi adakah jumlah makanan yang diambil adalah berkadaran dengan usia, tinggi dan peringkat umur anak-anak kita. Ini adalah untuk mengelakkan terjadinya masalah seperti obesiti, kurang berat badan atau anemia seperti yang saya sebutkan tadi.  


Bagi ibu bapa yang masih mempunyai anak-anak yang masih bersekolah, anda disarankan supaya memberi anak anda sekurang-kurangnya dua gelas susu setiap hari. Susu adalah penting kerana ia adalah pelengkap makanan. Selain itu, pengambilan makanan mengikut diet seimbang adalah juga penting. Anak-anak hendaklah dididik dengan tabiat baik berhubung dengan pengambilan makanan sebelum mereka berumur 10 tahun. Makan bersama dengan anak-anak sewaktu sarapan atau semasa makan malam boleh membangkitkan selera anak-anak.

Disamping menyediakan makanan yang seimbang, ibu bapa hendaklah tidak memberi anak-anak anda makanan ringan yang tiada khasiat seperti gula-gula, air berkarbonat atau keropok. Biasakan anak-anak memakan buah-buahan, sayur-sayuran serta makanan berkhasiat.   

Mudah, kan untuk memberikan makanan yang bernutrisi untuk anak-anak kita? Bagi ibu bapa yang anak mereka bukan ‘picky eater’ memang tiada masalah. Cuma, bagi ibu bapa yang mengalami masalah yang sama seperti saya iaitu anak yang picky eater memang akan risau.
Ada yang nak tau apakah langkah yang saya ambil? Tentu saja saya dengan berbesar hati akan berkongsi cara saya. Mesti ada yang dah dapat teka bila saya sebut ‘picky eater’ di awal entri saya tadi kan? Ya, tepat sekali. Saya telah memberikan anak saya Meal Shakes.:D



Apakah keistimewaan Meal Shakes dan bagaimana ia dapat membantu membekalkan nutrisi?
a.     Menyediakan hidangan lengkap iaitu 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian.

b.     Membekal nutrisi kepada sel tubuh. Kaya protein untuk membantu pembinaan sel-sel kulit , kuku, rambut dan lain-lain.

c.      Membantu tumbesaran – Mengandungi asid folik, biotin, kaya kalsium, magnesium untuk membina tulang dan sel-sel untuk tumbesaran.

d.     Detoksifikasi – Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.

e.      Anti Oksida – Mengandungi vitamin A,C,E, zink, selenium, yang merupakan agen anti oksida.
f.        Mengembalikan seri wajah – Mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi,untuk membina sel-sel darah merah yang sihat.

g.      Rasa yang lazat. Tiada sebarang pewarna, gula tiruan dan laktosa.

h.      Pengganti kepada makanan segera yang tidak berkhasiat.

Mengapa saya memilih Meal Shakes? Jawapannya ada pada perenggan ini :

Di samping itu, perkembangan mental dan fizikal yang terbaik tidak dapat dihasilkan melalui dengan hanya mengambil satu jenis nutrien sahaja. Perkembangan mental dan fizikal ini memerlukan gabungan nutrisi yang betul dan dalam kandungan yang seimbang bagi menyokong perkembangan keseluruhan anak kita.

Jom sekarang kita baca testimoni pengguna lain yang telah menggunakan Meal Shakes.

- selera anak bertambah.
- dulu guna botol pendek, sekarang dah tukar botol panjang.
- anak mempunyai daya ingatan yang kuat.


- anak semakin jarang selsema.
- selera makan bertambah.



- anak yang picky eater semakin bertambah selera makan.
- kalau dulu berhari tak makan, sekarang wajib makan lunch & dinner.


- selsema makin sembuh, batuk pula kadang-kadang.
- selera makan anak semakin bertambah.


Nak tau testimoni Meal Shakes saya? Nah, sekali lagi saya bagi kat SINI. Saya percaya, anda sebagai ibu bapa tidak akan berkira bab-bab yang berhubung dengan pemakanan untuk anak-anak anda demi memastikan anak anda mendapat nutrisi yang mencukupi dan sempurna. Sebagaimana saya yang telah mengambil langkah alternatif untuk memupuk selera makan anak saya, saya pasti anda juga akan mengambil langkah yang sama. 

Bila anak dah mendapat semua nutrisi yang diperlukan, InshaAllah perkembangan tumbesaran dan mental mereka akan semakin berkembang. Pada masa ni la kita sebagai ibu bapa berperanan mendidik anak-anak dengan sebaik-baik pendidikan. Diharap anda semua mendapat manfaat melalui perkongsian saya kali ini. Dan moga selepas ini kita semua tidak lagi berhadapan dengan masalah anak yang picky eater. Harapan saya moga anak kita sentiasa sihat, ceria dan bijak hendaknya.

Sebenarnya banyak lagi perkongsian mengenai pendidikan anak-anak yang saya nak kongsikan. Juga bagaimana teknik merangsang anak supaya menjadi bijak? Semuanya saya ada kongsikan di dalam e-book seperti yang terdapat pada gambar di bawah. Kepada ibu bapa atau bakal-bakal ibu bapa yang berminat nak tau lebih lanjut mengenai e-book tersebut boleh la menghubungi saya.


Nak dapatkan e-book ni? Sila hubungi saya ok :)


Salam Hormat


Your Shaklee Independent Distributor

Azura Zainalabidin

♥ SMS | Call  |Whatsapp  : 016 -800 4628

♥ Shaklee ID : 1091952

♥ FB PAGE 

♥ Email : juaazura81@gmail.com





Read More

Set A - Kesihatan Umum


Pernah tak anda rasa badan letih, lesu dan tidak bermaya? Sampaikan nak buat apa-apa kerja pun lemau je..Tambah lagi bila baru balik ke rumah setelah seharian di pejabat. Bila balik rumah pula, dengan keadaan rumah yang berselerak dengan mainan anak-anak, makin la bertambah-tambah rasa penat tu kan. Bila dah badan penat, otak kita pun akan kena tempiasnya iaitu cepat stress. Bila stress dan penat yang melampau, maka mudahlah badan kita terdedah kepada penyakit.

Jom kita mengamalkan saranan junjungan besar Nabi Muhammad SAW kepada puteri baginda Saidatina Fatimah R.A yang meminta seorang pembantu untuk urusan rumahtangga beliau. Apakah saranan tersebut? Nabi Muhammad SAW menyarankan puteri baginda supaya mengucapkan Subhanallah 33 kali, Alhamdulillah 33 kali, dan Alllahu Akbar 34 kali setiap kali sebelum tidur kerana ucapan tersebut lebih baik daripada seorang pembantu.

Bagi yang nak menambah tenaga, bolehlah mengambil pemakanan yang kaya serat seperti oatmeal atau AlfalfaUntuk menghindari keletihan atau mengatasi anemia, bolehlah mengamalkan sayur midin (famous kat Sarawak nih). Ada apa dengan sayur midin ni? Dan apa kaitan dengan anemia? Untuk makluman, sayur midin ni biasa didapati di pinggir hutan. Ianya banyak didapati terutamanya selepas hujan. Bagusnya sayur ni ialah, ianya tumbuh sendiri (tak perlu ditanam) dan sudah tentulah tiada baja. Sayur ini sangat kaya dengan zat besi dan zat besi penting untuk mencegah anemia. Bagi yang sukar nak dapatkan midin ni, jangan gusar, Vitalea Iron Shaklee kan ada..:)



 Midin sebelum dimasak


Midin selepas dimasak belacan..Mmmm..sedapnya


Untuk menjaga kesihatan badan supaya tidak mudah didatangi penyakit pula, bolehlah anda memperbanyakkan mengambil makanan seperti buah oren, buah nanas, brokoli serta tomata. Buah serta sayuran tersebut kaya dengan vitamin C yang dapat membantu meningkatkan imunisasi tubuh badan kita. Ada pulak yang tak suka nak makan sayur atau buah? Boleh ambil Sustained Release Vita-C untuk mendapatkan sumber Vitamin C yang diperlukan dalam diet seharian.

Selain daripada mengambil makanan yang seimbang dan mengikut pola yang betul, anda juga disarankan untuk sekali-sekala bersenam untuk kesihatan jantung.

Ada yang masih tak pasti dengan supplemen yang boleh diambil untuk mengatasi masalah keletihan, kelesuan dan kekurangan tenaga, jom saya senaraikan. Antara supplemen yang boleh diamalkan ialah seperti:-



Banyak betul? Mesti ada yang terfikir begitu kan? Hakikatnya memang kita perlukan vitamin A, B, C, D, E dan K di dalam tubuh badan kita. Vitamin-vitamin tersebut membekalkan tenaga atau fungsi yang berbeza mengikut keperluan tubuh badan kita. Terpulang kepada anda samada masih mampu untuk bertahan menghadapi kelesuan, keletihan serta kekurangan tenaga hari demi hari ataupun memilih untuk mengamalkan gaya hidup yang sihat. Bagi saya health is wealth. 

Anda bagaimana pula?

Sehingga kita bertemu di lain entri saya. Maaf, jika saya terkasar bahasa. Bagi yang berminat nak tau lebih lanjut mengenai supplemen yang saya bagitau tadi, boleh hubungi saya.










Salam Hormat

Your Shaklee Independent Distributor

Azura Zainalabidin

♥ SMS | Call | Whatsapp : 016-800 4628

♥ Shaklee ID : 1091952

♥ FB PAGE 

♥ Email : juaazura81@gmail.com

Read More

Shaklee Collagen Powder Bukan Sekadar Kolagen

ASSALAMUALAIKUM

Kali ni saya nak cerita tentang KOLAGEN sebagaimana yang dijanjikan sebelum ni di SINIApakah kolagen? Jom saya jawab.. Kolagen adalah rangkaian protein yang merangkumi seluruh tubuh. Maka tidak hairanlah kolagen adalah protein yang paling banyak diperlukan di dalam badan manusia yang merangkumi 85 peratus daripada kulit, otot dan tisu penyambung manusia. Terdapat kira-kira 25 hingga 35 peratus daripada jumlah keseluruhan protein di dalam badan terdiri daripada kolagen dan 80 peratus struktur kulit terbentuk darinya.

Kolagen adalah sejenis protein yang penting. Apabila usia kita semakin meningkat, paras kolagen semula jadi akan menyusut dan semakin menyusut pada kadar 1.5 peratus setiap tahun usia selepas kita berusia 25 tahun. Gejala penuaan kerap berlaku di kalangan wanita berusia 40-an. Disebabkan itulah, menjelang usia 40-an, badan kita semakin kurang menghasilkan kolagen. 

Disebabkan kolagen semakin kurang dihasilkan, maka kesan-kesan kehilangan kolagen menyebabkan gejala-gejala seperti berikut:-

a.  Timbul garis-garis kesan ketawa, kedutan, lingkaran hitam bawah mata, kesan bengkak bawah mata (eyes bag) serta penglihatan menjadi kabur.

b.  Kulit menjadi kendur, kulit kering, wajah kusam tidak bermaya, pigmentasi, jeragat serta liang roma menjadi semakin besar.

c.  Kuku mudah patah serta rambut menjadi nipis dan tidak bermaya.

d.  Kemerosotan pada sendi rawan dan tulang, kehilangan kalsium.

Pada usia 40-an lah, ramai wanita akan merasakan diri tidak lagi cantik, berasa rendah diri dan tiada keyakinan kepada diri sendiri apabila berada di khalayak ramai. Bagaimanapun, seseorang itu harus sentiasa menjaga penampilan diri dan tidak merasa gusar kerana masih ada cara untuk mendapatkan kecantikan secara semulajadi.
Di dalam Islam, menjaga kecantikan serta berhias cantik untuk suami adalah wajib. Namun, bagi wanita Muslimah, melakukan rawatan pembedahan merubah wajah adalah dilarang kerana hukumnya haram. 
Bagi yang masih ingin membuat pembedahan merubah wajah, harus diingat bahawa tidak semua rawatan di pusat kecantikan memenuhi piawaian yang ditetapkan oleh pihak Kementerian Kesihatan Malaysia terutamanya dari segi keselamatan pengendalian peralatan serta cara menggunakannya. Kemungkinan besar pelanggan akan menghadapi komplikasi atau masalah sampingan lain jika pembedahan dilakukan oleh mereka yang tiada kepakaran. Paling dikhuatiri bila adapihak yang tidak berlesen atau bertauliah melakukan kerja-kerja pembedahan wajah. Ngeri kan?



Cara yang paling selamat yang boleh diambil ialah dengan mengambil kolagen iaitu pengganti kepada suntikan atau rawatan pembedahan merubah wajah dalam mendapatkan wajah dan bentuk badan idaman. Kita harus mengambil banyak bahan anti oksida setiap hari seperti buah-buahan kerana ia membantu menentang radikal bebas dan melindungi daripada kerosakan sel yang boleh mengakibatkan penuaan pra masa. Ini penting untuk merangsang pertambahan kolagen dalam badan. 

Vitamin C dikatakan mempunyai fungsi anti oksidan iaitu dapat mencegah sel badan daripada dirosakkan oleh radikal bebas. Vitamin C juga penting untuk pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang menyokong sebahagian sel supaya dapat memberi struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit serta tisu badan. Di sini kita dapat lihat kepentingan Vitamin C bagi membentuk kolagen.

Selain daripada itu, kita juga boleh mengambil supplemen yang mengandungi kolagen.
Shaklee Collagen Powder merupakan supplemen kolagen hebat yang mengandungi 4000 mg proprietary RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.  


Inilah Shaklee Collagen Powder  


Mesti ada yang tertanya-tanya mengapa Shaklee Collagen Powder diekstrak daripada sisik ikan merah? Jom saya cerita sikit ya..:)

Ikan merah hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5000m. Di bawah keadaan laut yang bertekanan tinggi, adalah sukar bagi ikan yang biasa untuk hidup. Istimewanya ikan merah ni ialah, ia boleh menahan tekanan sehingga 20 paun, bertelur dan hidup dengan bebas di dalam lautan dalam. Inilah yang menjadikan ikan tersebut sebagai sumber kolagen yang sangat lasak.
Shaklee Collagen Powder juga dicampurkan dengan 7 bahan utama iaitu ramuan aktif yang meningkatkan keberkesanan kolagen iaitu ekstrak bijih benih Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus Acidophilus, Vitamin C dan Vitamin B yang memberikan pelbagai khasiat berikut:

ü  Menyokong produksi kolagen untuk meningkatkan ketegangan, keanjalan dan kelembutan kulit.

ü  Mengecilkan liang pori-pori, kedutan dan garis-garis halus yang kelihatan.

ü  Kulit lebih putih dan licin.

ü  Menggalakkan kuku yang kuat, rambut yang tebal dan bersinar.

ü  Membantu menegang dan menganjalkan payudara.

7 ramuan aktif didapati dalam Shaklee Collagen Powder


Perbezaan Shaklee.

Terbukti Berkesan!
Shaklee RSS Collagen terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan. Selepas menggunakannya selama 8 minggu, hasil menunjukkan tekstur keseluruhan kulit menjadi lebih baik meningkat sebanyak 71%.¹

Rujukan:
¹ A study on the Usefulness of Orally Administered Collagen Peptides Derived from Edible Marine Fish Scales on Human Skin and Hair. Yuzo Fujimoto et al FRAGRANCE JOURNAL, May 2007


Sekarang saya kongsikan testimoni pengguna yang telah menggunakan  Shaklee RSS Collagen. jom kita baca dan lihat.










Okay, dah nampak jalan untuk menjadi awet muda? Ada yang tengah belek-belek muka tu..Hehe..Siapa yang tak nak kelihatan 10 tahun lebih muda dari usia sebenar kan? Ada yang dah pakat nak cuba Shaklee RSS Collagen? Sempat lagi untuk anda bertindak sebelum Hari Raya menjelang tiba ( sila rujuk perbezaan shaklee). Kan seronok kalau ada kaum keluarga yang menegur wajah anda yang makin awet muda. ;) Untuk dapatkan Shaklee RSS Collagen, jom hubungi saya.



Salam Hormat

Your Shaklee Independent Distributor
Azura Zainalabidin
♥ SMS | Call | Whatsapp : 016-800 4628
♥ Shaklee ID : 1091952
♥ FB PAGE 
♥ Email : juaazura81@gmail.com

Read More